Interview met Petra (Pepeetje)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Petra (Pepeetje)

Bericht  spontanity op zo feb 28, 2010 4:10 pm

Petra (misschien beter bekend als Pepeetje2104) is een getalenteerde designer van digitale scrapkits! Ze maakt zulke mooie kits.
Maar ik wil wel eens wat meer over haar weten. Daarom heb ik een klein interview met haar gehouden.

Wil je in het kort wat over jezelf en je familie vertellen?

Ik ben dus Petra bekent als Pepeetje2104 of HP design.
Ben getrouwd met Sam en we hebben 2 dochters, Lisa 20 jaar en Sarah 17 jaar.
Ze zitten allebei nog op school, Lisa is met het laatste jaar spw 4 bezig en gaat als het goed is volgend jaar naar het HBO.
Sarah volgt de opleiding Secretarieel medewerkster. Ze heeft jammer genoeg afgelopen jaar een heel school jaar gemist vanwege dat ze diabetes 1 bij haar ontdekte
en de opleiding die ze deed lichamelijk te zwaar voor haar was. Ze heeft namelijk een beperking aan haar rechter arm waardoor ze eigenlijk veel dingen niet kon doen.
Maar deze nieuwe opleiding vind ze leuk en ze gaat er helemaal voor
Sam brengt zijn dagen door in een bijen winkel en imkerij.
En ik doe vrijwilligers werk met kinderen, onder andere knutselen en kinder disco's.

Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?

Oh wanneer ben ik met digitaal scrapbooking in aanraking gekomen, ik denk een jaar of 2/3 geleden.
Eigenlijk is dat de schuld van Brigitte aka scrappassie We kenden elkaar van atc kaartjes maken. We waren allebei lid van verschillende atc groepen.
En zij liet me eens een digitaal atc kaartje zien... tja ik was helemaal verkocht. Heb veel van haar geleerd.... elke keer maar vragen hoe iets moest enzo
En sindsdien knutsel ik erg veel op de computer en weinig meer met echt papier en lijm.

Sinds wanneer maak je ook zelf scrapkits?

Ik denk dat ik nu ongeveer sinds een jaar of anderhalf bezig ben met kits maken, eerst alleen maar freebies en nu ook voor de verkoop. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het al een keertje heb opgegeven maar ik kon het toch niet laten.

Waar haal je je inspiratie vandaan bij het ontwerpen van een nieuwe kit?

Waar ik de inspiratie vandaan haal ??? dat is heel verschillend. Ik kijk veel naar andere kits wat hun als kleuren gebruiken en elementen. Soms zie ik wel eens iets in een boek waarvan ik denk, dat is een mooie kleuren combinatie. Ik koop elke 2 maanden het scrapbook magazine en daar haal ik best wel veel idee├źn uit. Mijn laatste kit Dreamy (is nog niet in de winkel) heb ik de kleur gekozen door een vest en shirt wat ik heb gekocht hahaha zo zie je maar het komt soms overal vandaan.

In welke shops kunnen we je scrapkits terugvinden?

Mijn kits zijn te vinden op de nederlandse site Digiscrap.nl en op de nieuwe site van Jopke http://www.scrapinsider.com

Werk je met een Creative Team om je kits te promoten of wil je dat gaan doen?

Ik werk nog niet echt met een creatief team. Al moet ik Corrie ( Jumlai) niet vergeten. Die schat maakt elke keer weer wat moois van mijn kits. Bij scrapinsiders werken ze met een heel CT team. Die werken met alle kits die uitkomen.
Ach wie weet als ik wat meer kits ga maken dat ik ooit nog eens een CT call ga doen. Maar op het ogenblik ben ik zoals ik het noem ... een luie designer, gewoon lekker rustig wat aan prutsen

Zit je zelf in een Creative Team? Zoja, van welke designers?

Op het ogenblik zit ik niet meer in een CT. Ben daarmee gestopt om wat meer te gaan designen.
Vind het wel jammer maar ik kwam echt in tijd nood. Ik heb in het CT gezeten van Dawn Inskip en Mystique Designs. En dat zijn echt Top designers

Wie is je favoriete designer of wat is je favoriete shop?

Mijn favoriete designer.... oh dat zijn er wel een paar. Dawn Inskip, Mystique Designs, Lorie Davison, Monica Larson, Starlight Designs. Een favoriete shop heb ik niet echt....

Wat doe je graag buiten digital scrapbooking?

Wat doe ik graag buiten digital scrapbooking... Ik lees graag, puzzle soms ( alleen puzzels van Victoria Frances en Ann Geddes) en als ik tijd heb maak ik graag scrap dingetjes zoals albums, doosjes, leuke kadootjes en ik vind het leuk om oude kistjes of zo te verbouwen in een beetje vintage stijl. Ook werk ik soms met pretex.
Ook wil ik me een beetje gaan verdiepen in de html kunst tja dus toch op de computer. Lijkt me gewoon heel leuk om een site of een winkel zelf te maken. Maar of dat ooit gaat lukken ???? daar gaat toch wel heel erg veel tijd in zitten.

Groetjes, Petra
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Re: Interview met Petra (Pepeetje)

Bericht  Admin op ma maa 01, 2010 6:15 pm

door BrigittevT op za okt 17, 2009 4:20 pm
Leuk interview !! Wel flauw, dat je mij de schuld geeft hahahaha Wel leuk om te lezen, je zou bijna vergeten dat we bij de papieren ATC's zijn begonnen.

door tinekereinders op za okt 17, 2009 5:40 pm
leuk idee Irene. We wisten al veel van Petra, maar nu weten we nog meer. dat ze mooie kits maakte wisten we al.

door AngelJet op za okt 17, 2009 6:17 pm
Ik vind het een erg leuk idee hoor, zo'n interview.
Van de keer dat Petra bij mij in de auto heeft gezeten naar een meeting van DSD weet ik dat ze een gezellige kletser is. Maar nu ben ik weer ietsie meer op de hoogte van haar leventje.

door Ren op za okt 17, 2009 6:19 pm
Heel leuk idee dit interview. Leuke manier om wat meer over iemand te weten te komen.
Ik vind de scraps van Petra ook altijd erg mooi en ook de kits zijn geweldig.

door spontanity op za okt 17, 2009 7:54 pm
Leuk hoor zo'n interview!!!!

door jumlai op za okt 17, 2009 8:45 pm
Leuk dit intervieuw!
Nu weet ik toch iets meer van Petra
Dat je Brigitte kon van iets dat had ik al begrepen maar nu weet ik ook waarvan(door).
En Sam en de bijen dat weten we dan ook weer!
Bijen een idee voor een zomer kitje Petra !
Tja en dat je leuke kits maakt kan ik helemaal mee eens zijn.

door ScrappieIrene op za okt 17, 2009 8:47 pm
Ik zag dat de kit inmiddels verkrijgbaar is:
http://www.scrapinsider.com/product_info.php?products_id=72&osCsid=a8e33d36b3d1dbe1e9637b0fd0b58cd0

door pepeetje2104 op za okt 17, 2009 10:25 pm
BrigittevT schreef:
Leuk interview !! Wel flauw, dat je mij de schuld geeft hahahaha Wel leuk om te lezen, je zou bijna vergeten dat we bij de papieren ATC's zijn begonnen
hahaha Jaha dank zij jou zit ik nu hier ben ik je wel dankbaar voor hoor
Vind het nog steeds heel erg leuk en ook gezellig met een forum erbij.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties.... ehhh tja ik ben geloof ik wel een kletser.
Ik had wel veel meer kunnen kletsen maar hahaha dan denk ik dat het niet op een A viertje zou passen.
ehh Ik denk niet dat er ooit een bijen kit komt... ik hou eigenlijk niet zo van bijen, vind ze echt niet leuk sorrie Corrie.

door sharon op zo okt 18, 2009 4:34 pm
Wat leuk dat interview! Petra is een van de mensen bij wie ik heel veel af kijk om beter te leren scrappen dus erg leuk om wat meer over haar te weten te komen

door sharon op di nov 17, 2009 1:25 pm
Ik ben een beetje nieuwsgierig of dit eenmalig is of dat hier een vervolg op komt. Zou wel leuk zijn als er elke maand een designer in te spotlights wordt gezet.

door spontanity op di nov 17, 2009 1:36 pm
Dan zou het volgende interview met Irene zelf moeten zijn

door pepeetje2104 op di nov 17, 2009 1:50 pm
hahaha ja zal ik ze de vragen mailen ????? zal ze leuk vinden

door spontanity op di nov 17, 2009 2:19 pm
We hebben hier maar twee designers geloof ik?
Toch?
Maar ga jij de vragen maar mailen!!!

door ScrappieIrene op di nov 17, 2009 2:36 pm
pepeetje2104 schreef:
hahaha ja zal ik ze de vragen mailen ????? zal ze leuk vinden
Is goed hoor!
Maar niet van die rare vragen hoor.
Doen we volgende maand een lid.
Is het leuk om degene die geinterviewd wordt een ander lid aan te laten interviewen? Dus Petra interviewt mij, dan interview ik A en A interviewt B en B interviewt C enz. enz.?
Of zien jullie dat niet zo zitten?

door Yvonne op di nov 17, 2009 4:25 pm
Lijkt me wel leuk Irene, zo komen we allemaal een keer aan de beurt! Goed idee.

door sharon op vr nov 20, 2009 3:16 pm
Ja, ik vidn dit wel een heel leuk idee om elkaar nog wat beter te leren kennen!

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: