Interview met Jeannette

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Jeannette

Bericht  Yvonne op za maa 27, 2010 8:35 am

Het is al weer twee weken geleden dat mijn interview geplaatst werd, tijd voor de volgende. Ik heb Jeanette gevraagd en naar mijn mening is het een mooi en zeer openhartig interview geworden. Bedankt voor je medewerking Jeanette en aan jou de eer om een volgend "slachtoffer" uit te zoeken.

1. Wil je in het kort iets over jezelf en je familie vertellen.

Ik ben getrouwd met René en we hebben 3 kinderen, Martine van 11, Lisanne van 10 en Rick van 8 jaar. We hebben eerst lang samengewoond en zijn pas getrouwd nadat Rick geboren is.
Mijn moeder woont met haar man niet zover van ons vandaan. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar was. Met mijn vader heb ik na de scheiding niet echt een goede band gehad. De bezoekregelingen in die tijd waren niet zo soepel als tegenwoordig en ik zag mijn vader dan ook niet zo vaak. Bovendien zijn mijn ouders niet bepaald als vrienden uit elkaar gegaan en was daarom het contact rondom bezoekregelingen dan ook ronduit slecht. Mijn vader werd ziek toen hij 38 was, hij leed aan de ziekte ALS en is 4 jaar later overleden.
Zonder zielig te willen doen, heeft dit alles mijn jeugd behoorlijk beinvloedt.

2. Hoe zou je jezelf omschrijven als je maar 1 woord mag gebruiken?
Jeetje, dat is lastig. Lisanne zegt vaak: "Mamma is lief", maar meestal wil ze dan iets van mij, dus lief zal het wel niet zijn, dus laat ik het maar houden op "verliefd", want dat ben ik nog steeds op René!!

3. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?
Ik heb mijn eerste lootje geplaatst op 23 augustus 2008. Ik had toen het programma Gimp gedownload, maar dat bleef om de haverklap vastzitten op de computer en ik had er dan ook binnen de kortste keren genoeg van. Pas in mei 2009 ben ik weer begonnen, toen met het programma PSP. Vanaf die tijd ben ik dan ook echt verslaafd geraakt. Het is Sharon die hier verantwoordelijk voor is!!! Zij heeft mij in contact gebracht met het digiscrappen en ook heeft ze me in aanraking gebracht met de verschillende forums.
Ik ben haar hier nog elke dag dankbaar voor, René iets minder vrees ik.

4. Wie is je favoriete designer en wat is je favoriete shop?
Tja, favoriete designer. Ik ben eigenlijk nog best wel zoekende. Ik zit vrij veel op DST bij de Happy Place en heb daar ook wel eens een kit gewonnen. Je ziet daar erg veel van die lieve, zachte lootjes met veel elementjes. Ik vond dit best wel heel mooi, maar ben erachter gekomen dat dit mij toch niet erg ligt. Eigenlijk vind ik veel dingen wel leuk. Door Irene ben ik in contact gekomen met de designs van Sarah Barber en die vind ik erg mooi, ook vind ik de kits van Berna vaak erg mooi. Maar Jopke maakt ook prachtige dingen. Er is zoveel keus, dat het daardoor best wel moeilijk is.

5. Met welk programma werk je het liefst / meest?
Ik werk nu met PSP en dat bevalt me eigenlijk prima. Ik lees echter vaak dat Photoshop beter is en dan denk ik dat wil ik ook. Ik heb een keer een proefversie van Photoshop gedownload, maar moest daar ontzettend aan wennen. Daar komt bij dat onze pc lichtelijk verouderd is, ronduit oud dus, dat hij het niet allemaal meer trekt. Voorlopig hou ik het dus maar op PSP.

6. Hoe lang doe je gemiddeld over het maken van een layout?
Dat wisselt enorm. Soms heb ik binnen een half uur een lootje af, maar ik kan er ook dagen over doen. Dan sla ik het eerst op en ga er later weer mee verder.

7. Waar haal je je inspiratie vandaan?
Van overal. Ik vind nog steeds de lo's van Sharon erg mooi. Zij scrapt vaak hele mooie lootjes van haar kinderen. Ik heb een fotoboek van haar gezien en dat zag er echt super uit.
Ik surf echter ook veel rond en kijk naar wat anderen maken.

8. Zit je in een creative team en zo ja van welke designer(s)?
Ik maak lootjes voor Happy Scrap Arts, Hippie Scraps, Ambowife Designs, JulieC in zit in de store CT van digital scrap booking studio.
Dat laatste is echter niet altijd even leuk, want ik kom erachter dat veel van deze designers altijd dezelfde spullen gebruiken, alleen met een ander kleurtje. Ook worden er veel cu spullen gebruikt en zijn de kits vaak niet echt origineel. Dat zie je bij designers als Sarah Barber en Berna Datema en Jopke volgens mij niet, maar voordat je in zo'n ct komt!!!
Dan zal ik nog wel wat meer ervaring op moeten doen, denk ik.

9. Zijn er nog meer dingen die je leuk vindt buiten digital scrapbooking?
Ik heb natuurlijk best een druk leven met man, kinderen en onze hond Joep. Veel tijd hou ik niet over, maar fotograferen vind ik erg leuk en ik lees ook veel. Zo af en toe een keertje lekker met het hele gezin de buitenlucht in vind ik heerlijk. Naar de bossen of de zee.
René heeft ong. 5 jaar geleden een hersenbloeding gehad, hij is er gelukkig goed bovenop gekomen, kan zijn werk ook weer goed doen, maar binnen het gezin ben ik toch wel degene die de boel draaiende moet houden. Het geheugen van René geeft nog wel eens problemen, hij heeft nog steeds vaak hoofdpijn en kan dan niet tegen lawaai ed. Ook heeft hij vaak moeite om goed contact met de kinderen te houden, wat vooral met twee van die, bijna puberende, meiden nog wel eens problemen geeft. Ik ben dus een echte regelneef geworden, die alles zelf in de hand wil houden. Ik heb zelf, sinds ik mijn 20ste last van mijn spieren en gewrichten. Na vele ziekenhuisbezoeken is de voorzichtige diagnose Fybriomialgie gesteld. Daar kan ik dus verder niet zoveel mee, er is geen behandeling voor. Niets aan te doen dus, maar het maakt het leven er niet altijd gemakkelijker op. Veel dingen die ik graag wil lukken gewoon niet.

10. Zijn er nog meer dingen die wij als collega-scrapper van je moeten weten van je?
Tja, ondanks dat in het leven niet altijd alles meezit ben ik toch wel een gelukkig mens. Ik heb geweldige kinderen en een man van wie ik erg veel hou. Ik probeer mijn geluk ook te zoeken in de kleine dingen. Als je rondkijkt in de wereld om je heen zijn er zoveel mooie dingen. De zee, de natuur, een crocusje dat gaat bloeien, die Indische Gans waar ik een lootje van heb gemaakt. Volgens mij zijn dat de belangrijke dingen in het leven. Het kan mij in elk geval heel veel voldoening geven!!
Yvonne

Aantal berichten : 608
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 62

Profiel bekijken http://ieffie-scrap.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Re: Interview met Jeannette

Bericht  spontanity op za maa 27, 2010 9:59 am

Mooi!!!
Ik ben het met Yvonne eens.
Wat een openhartig interview Jeannette!!!!
Echt fijn om te lezen ook al zijn het niet allemaal fijne dingen!
Top meid!!!

Aukjes site

My CT Work
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op za maa 27, 2010 11:50 am

Inderdaad een heel openhartig interview!
Ik heb er bewondering voor hoe je alles thuis draaiende houdt, ondanks dat je zelf ook medische klachten hebt. Maar dan geeft het digi-scrappen wel de nodige afleiding!
En wat je zegt, geluk kun je vaak vinden in heel gewone, kleine dingen.

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Jeannette op za maa 27, 2010 12:28 pm

Nog even een update. Ik ben afgelopen week naar de huisarts geweest omdat ik lichamelijk ineens wel erg hard achteruit ging. Ik kan niet meer zo goed lopen, slinger af en toe en ben al een paar keer bijna gevallen. Ik heb onderhand een nieuwe huisarts en deze vond dat mijn klachten wel erg goed passen bij een vitamine B12 tekort. Hier ben ik toen ik (stukken) jonger was ook voor behandeld, maar dat ik toen gestopt. Volgens mij huisarts nu had dit nooit mogen stoppen. Ik heb nu bloedgeprikt en krijg volgende week de uitslag. Als ik inderdaad een vit. B 12 tekort heb moet ik voor de rest van mijn leven regelmatig injecties. De resultaten zijn echter over het algemeen positief. Niet alle klachten zullen verdwijnen, maar de pijn en de algemene fitheid moeten toch behoorlijk verbeteren. Spannend dus, maar ik blijf optimistisch!!
Jeannette

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 49

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  BrigittevT op za maa 27, 2010 2:21 pm

Jeanette, zo leren we je wel (heel) goed kennen ! Fijn om te lezen dat je nog steeds kunt genieten van alles wat het leven te bieden heeft, en inderdaad, dat hoeven niet altijd hele grote dingen te zijn ;-) Ik snap, dat je met spanning op de uitslagen wacht ! Ik zal meeduimen :-)

BrigittevT

Aantal berichten : 73

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  pepeetje2104 op za maa 27, 2010 3:53 pm

Het is altijd makkelijker om de goeie dingen te vertellen en de moeilijke dingen achterwege te laten.
Maar zo is het leven eigenlijk niet dus ik vind het een heel mooi interview over jou.
En soms vergeten we dat we van de kleine dingen in het leven moeten genieten.
Ik zal ook voor je duimen :-)
pepeetje2104

Aantal berichten : 478
Leeftijd : 53

Profiel bekijken http://pepeetjesdigiscraps.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  sharon op za maa 27, 2010 4:20 pm

Zo leuk dat jij bent gevraagd voor een interview! Alles wat er in staat wist ik eigenlijk al. Enne...ik hoop echt dat je gezondheid snel vooruit gaat want dit is niks! En zoals jij vaak tegen mij zegt: Als ik je kan helpen moet het zeggen hoor! Ik weet dat je niet graag klaagt maar je mag best om hulp vragen!
Ik vind het erg leuk dat ik je zo heb aangestoken met scrappen! En zeg maar tegen Rene dat is beter is dat gokken, zuipen of blowen haha

sharon

Aantal berichten : 616
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  tinekereinders op zo maa 28, 2010 12:07 pm

Een leuk Interview en ik neem me petje af voor je Jeannette, dat je alles draaiende houdt, terwijl je zelf ook met je gezondheid kwakkelt en geniet van de kleine dingen in het leven.
En wat het scrappen betreft dat is een mooie afleiding, daar kunnen we ons helemaal in uitleven en houdt ons van straat toch Laughing Laughing Laughing
Hopelijk weet je de snel de uitslag en worden je klachten wat minder.

tinekereinders

Aantal berichten : 725
Leeftijd : 62

Profiel bekijken http://tinekereinders.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Jeannette op wo maa 31, 2010 7:34 pm

Ik heb de uitslag van het bloedonderzoek. Ik blijk inderdaad een vit. B 12 tekort te hebben en ook nog te weinig foliumzuur.
Ik krijg nu injecties en pillen.
Ik denk dus maar: aan de pillen en de spuiten, als ik daar niet van opknap!!! Very Happy
Jeannette

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  pepeetje2104 op wo maa 31, 2010 7:44 pm

Meid je zal je er vast beter bij gaan voelen... tis niet leuk die injecties maar als het werkt Very Happy Very Happy
pepeetje2104

Aantal berichten : 478
Leeftijd : 53

Profiel bekijken http://pepeetjesdigiscraps.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op do apr 01, 2010 10:06 am

Ik hoop dat het werkt voor je!

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  sharon op wo apr 07, 2010 8:06 pm

Als iemand bij jou in de badkamer je foliumzuur pillen ziet staan denken ze dat je zwanger bent haha, dan moet je die ook slikken!
Maar foliumzuur maakt onderdeel uit van je HB. Dus als die te laag is door te kort foliumzuur is het ook niet gek dat je zo moe bent.
Ik hoop dat je snel opknapt!
Vitamine B12 te kort, is dat niet erfelijk? Want anders zou je je kinderen ook eens moeten laten onderzoeken. Rick lijkt geen last van tekort energie te hebben trouwens maar Lisanne misschien wel???

sharon

Aantal berichten : 616
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jeannette op wo apr 07, 2010 8:51 pm

Geen idee of het erfelijk is, zal eens vragen. Gelukkig knap ik wel wat op!!
Jeannette

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilly-10 op do apr 08, 2010 12:16 pm

Een heel verhaal om te lezen; Ben blij dat we jou wat beter leren kennen.Ik doe mijn petje voor je af , zoals jij alles draaiende weet te houden in jou gezinnetje.Ik hoop ook dat het met de pillen en spuitjes nu vlug wat beter met je wordt. En genieten van kleine dingen , is zeker ook waardevol.Het allerbeste meid voor jou en je gezinnetje.
Lilly-10

Aantal berichten : 675
Leeftijd : 64

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: