Interview met Sascha

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Sascha

Bericht  PGCarla op ma mei 03, 2010 9:15 am

1. Wil je in het kort iets over jezelf en je familie vertellen?
Ik ben Sascha ik ben 31 jaar, heb 3 broers en ben al 8 jaar gelukkig getrouwd met Heine. We hebben samen 3 dochters. De oudste heet Djuna en is 5 jaar oud, daarna komt Allana zij wordt in augustus 3 en tot slot Marlena haar tweelingzus die dus ook in augustus 3 wordt.
Het is hier altijd een drukke maar ook gezellige boel thuis. Helaas is de keerzijde dat ik niet zo veel aan scrappen toe kom en al blij ben als het me lukt om aan de wedstrijden mee te doen. Wie weet komt daar verandering in wanneer de meiden wat groter worden.
Verder ben ik in het dagelijks leven juf van groep 5/6 en ICT-er op 2 basisscholen en heb ik ook bovenschools nog wat in de pap te roeren. Een andere hobby van mij is waldhoorn spelen in een fanfare. Ik zit inmiddels al bijna 22 jaar bij diezelfde fanfare. Ik ben begonnen op de bugel, later althoorn, toen eshoorn en tot slot waldhoorn. Dit laatste doe ik nu al zo’n 16 jaar.

2. Hoe zou je jezelf omschrijven als je maar 1 woord mag gebruiken?
Pfff moeilijk… tja… dan gooien we er gewoon een paar bijvoeglijke naamwoorden tegenaan om het wat duidelijker te maken: een creatieve, slecht plannende, chaotische lieve moeder.

3. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?
Dat was in juli 2008 (kijkend naar mijn eerste digitale layout die ik heb opgeslagen op de computer). Hoe? Tja volgens mij kwam ik het gewoon toevallig tegen op internet en kwam ik terecht op digitaalschrappen.nl. Tenminste ik denk dat het toen zo heette kan ook zijn dat er eerst nog een voorloper was. Daar heb ik echt heel veel hulp gehad om zover te komen als ik nu ben. En ik leer nog steeds elke keer bij. Voordat ik digitaal ging scrappen was ik ook al met papier aan het scrappen (al vanaf 2005), maar ja dat geeft zoveel rommel en kost ook meer tijd dan digitaal scrappen. Ik ben nu nog bezig met een geboorteboek voor elk van de tweeling, maar daarna weet ik niet of ik nog weer met papier ga scrappen, we zullen zien.

4. Wie is je favoriete designer en wat is je favoriete shop?
Ik vind Lorie Davison erg leuk. Ik heb nu 2 kids van haar gekocht en vind het erg leuk om daar mee te experimenteren. De shop waar ik het haal is studio girls scrapbookgraphics.

5. Met welk programma werk je het liefst / meest?
Ik heb heel lang met Paintshop pro gewerkt en dat beviel goed, maar ik werk inmiddels alweer een hele tijd met Photoshop cs3 en heb daar inmiddels ook wel mijn weg in gevonden.

6. Hoe lang doe je gemiddeld over het maken van een layout?
Verschilt heel erg per layout. Maar gemiddeld ben ik ongeveer een uurtje bezig denk ik.

7. Waar haal je je inspiratie vandaan?
Door veel te kijken naar wat anderen maken, door al die leuke wedstrijden en natuurlijk ook door de foto’s van o.a. mijn dochters. Wanneer je een mooie foto hebt wil je daar natuurlijk ook een mooie layout mee maken.

8. Zit je in een creative team en zo ja van welke designer(s)?
Nee, heb er eerlijk gezegd ook niet echt tijd voor nog. Misschien wanneer de jongsten ook naar school gaan, wie weet.

9. Zijn er nog meer dingen die je leuk vindt buiten digital scrapbooking?
Heb ik eigenlijk al een beetje verteld bij vraag 1. Muziek dus en lesgeven en ik vind het erg leuk om ICT-probleempjes op te kunnen lossen op mijn werk en om leuke les ideeën te zoeken voor hen.

10. Zijn er nog meer dingen die wij als collega-scrapper van je moeten weten van je?
Tja.. wat heb ik nog niet verteld.
Mijn vader is al op jonge leeftijd overleden, na 10 jaar lang gemiddeld 1 herseninfarct per jaar te hebben gehad. Dat is in juli alweer 4 jaar geleden, hij was toen 58. Een jaar later zijn onze meiden op zijn verjaardag geboren (hij zou toen 60 zijn geworden). Dit hadden we overigens wel bewust gepland op die dag (geplande keizersnede).
Verder heb ik dit jaar best een moeilijk jaar omdat ik een erg moeilijke groep heb en ik mijn weg nog beetje moet vinden op de nieuwe school en met mijn duopartner. En dat dat naast mijn drukke gezinsleven ook erg veel tijd kost.
Dus wanneer jullie af en toe wat minder van mij zien of horen ligt het dus daaraan.
Volgende week heb ik overigens 2 weken meivakantie dus wie weet kan ik dan wat extra tijd vinden om ook weer eens wat gewone scraps te maken (buiten de wedstrijden). Zo dat is alweer een heel verhaal zijn jullie weer helemaal op de hoogte van mijn leven buiten de scrapwereld.
PGCarla

Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 50

Profiel bekijken http://lavendelpatchwork.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Re: Interview met Sascha

Bericht  PGCarla op ma mei 03, 2010 9:20 am

Dank je wel Sasha voor je medewerking.
Vind het leuk om zo meer van jou en alle andere te lezen. Zo 'leer' je elkaar weer een beetje beter kennen.
Bijzonder dat je je meiden op verjaardag-dag (scrabble woord??) van je vader geboren liet worden (ingewikkelde zin!?). Zo blijft hij altijd bij je.
PGCarla

Terug naar boven Go down

Bericht  sascha78 op ma mei 03, 2010 9:59 am

Zou je nog wel mijn naam willen veranderen in sasCha? Met een C ertussen dus. Alvast bedankt!
sascha78

Aantal berichten : 261
Registratiedatum : 28-02-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jeannette op ma mei 03, 2010 10:52 am

Zo, jij hebt een druk leven zeg. Knap hoor dat je het allemaal voor elkaar krijgt. Ik kan e goed voorstellen dat je niet veel aan het scrappen toekomt. Maar... het wordt echt makkelijker hoor als de kinderen groter worden.
Leuk interview om te lezen en leuk om zo wat meer van je te weten.
Succes met al je drukke bezigheden!
Jeannette

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 49

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  spontanity op ma mei 03, 2010 12:30 pm

Leuk interview ook weer Smile
Ik ben zo vrij geweest de naam even te veranderen voor je Smile

Aukjes site

My CT Work
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne op ma mei 03, 2010 5:26 pm

Jij bent ook al zo'n bezige bij! Leuk om te lezen Sascha!
Yvonne

Aantal berichten : 608
Leeftijd : 62

Profiel bekijken http://ieffie-scrap.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op ma mei 03, 2010 8:12 pm

Erg leuk om ook jou wat beter te leren kennen!
Ik zie dat je altijd meedoet aan de challenges. Maar inderdaad, je zegt het zelf al, voor de rest ben je te druk met andere dingen.

Ben benieuwd wie jij gaat interviewen, want ik blijf die interviews erg leuk vinden!

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilly-10 op di mei 04, 2010 12:27 pm

Weer zo een fijn interview. Fijn om te lezen en te weten wat je zoal allemaal doet.Ook weer z'n bezige bij ben jij.
En Sascha ,nog veel scrapplezier.
Lilly-10

Aantal berichten : 675
Leeftijd : 64

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  pepeetje2104 op di mei 04, 2010 1:17 pm

Leuk interview Sascha
En wat ben je druk zeg... ik dacht ook altijd dat het wat rustiger zou worden als de meiden groter zouden zijn...maar...
ehhhh volgens mij krijg je dan weer andere drukke dingen ervoor terug Very Happy
pepeetje2104

Aantal berichten : 478
Leeftijd : 53

Profiel bekijken http://pepeetjesdigiscraps.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  PGCarla op wo mei 05, 2010 10:26 am

spontanity schreef:Leuk interview ook weer Smile
Ik ben zo vrij geweest de naam even te veranderen voor je Smile

Dank je wel Aukje!

Mijn excuus Sascha Wink
PGCarla

Terug naar boven Go down

Bericht  tinekereinders op wo mei 05, 2010 3:29 pm

Leuk interview Sascha. jij bent ook al zo druk. Nu weten we ook weer wat meer van jou

tinekereinders

Aantal berichten : 725
Leeftijd : 63

Profiel bekijken http://tinekereinders.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  sharon op zo mei 09, 2010 2:12 pm

Leuk om te lezen Sascha. Als de tweeling naar school gaat, als ze 4 zijn, dan zal dat vast een hele verandering voor je zijn zeg!

sharon

Aantal berichten : 616
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: