Interview met Angel Jet alias Henriette

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Angel Jet alias Henriette

Bericht  sascha78 op vr mei 14, 2010 9:09 pm

1. Wil je in het kort iets over jezelf en je familie vertellen?
Ik ben Henriëtte, over een maandje 47 jaar, en in het scrapperswereldje beter bekend als Angel Jet. Ben getrouwd met Maarten en samen hebben wij 2 dochters: Rianne van 15 en Nicole van 13 jaar.
Ik scrap sinds oktober 2007 en vind het nog steeds heel erg leuk.
Naast het huishouden werk ik 20 uur in de week als secretaresse op een accountants- en belastingadvieskantoor in mijn woonplaats.

2. Hoe zou je jezelf omschrijven als je maar 1 woord mag gebruiken?
Extrovert. Als ik het aan onze dochters zou vragen, zouden zij waarschijnlijk zeggen: genant.

3. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?
Op een hamsterforum ben ik in contact gekomen met Carin aka Carinspixels die op dit forum een verzoek geplaatst had om hamsterfoto’s te ontvangen waar zij lootjes mee wilde maken voor haar CT. Ik heb mij toen in het digiscrappen verdiept en was eigenlijk direct verloren.

4. Wie is je favoriete designer en wat is je favoriete shop?
Favoriete shop heb ik eigenlijk niet. Omdat ik in zoveel CT’s zit, krijg ik regelmatig kits om mee te werken. Alleen als er eentje echt uitspringt, koop ik deze bij uitzondering.
Mijn favoriete designer, tja dat zijn er meerdere en van een aantal zit ik in het CT. Namelijk Joelle Designs, Lorie Davison, SussieM Designs, Kimla Designs.
Maar ik vind Lily Designs en Jofia Designs ook geweldig. En Tiramisu Design, waar ik deze maand te gast ben.

5. Met welk programma werk je het liefst / meest?
Ik werk altijd met Photoshop 7.0. Helaas zijn er nog veel dingen die hiermee kunnen en die ik niet weet, maar wie weet zal ik met tutorials nog eens wat erbij leren.

6. Hoe lang doe je gemiddeld over het maken van een layout?
Dat verschilt, varieert van een half uur tot een halve dag.

7. Waar haal je je inspiratie vandaan?
De inspiratie krijg ik meestal wanneer ik de kit heb gedownload en geunzipped. Ik vind het heerlijk om leuke magische sfeervolle lootjes te maken. Het gebeurt zelden dat de inspiratie van de foto zelf komt.
Ik maak dan ook vaak gebruik van het knipwerk (extractions) in mijn lootjes.

8. Zit je in een creative team en zo ja van welke designer(s)?
Ja, ik zit in meerdere CT’s. Op dit moment in het CT van Lorie Davison, Joelle Designs, SussieM Designs, Kimla Designs, Irene Alexeeva, GoldenSun Designs, BlackCat Designs en Lara Digi’s World.
Bij Joelle Designs ben ik ook CT Leader, wat inhoudt dat ik de CT leden links van nieuwe kits geef, bij vragen beschikbaar ben, indien nodig CT Calls doe en gast CT-ers wegwijs maak.

9. Zijn er nog meer dingen die je leuk vindt buiten digital scrapbooking?
Ja, ik vind fotograferen ook erg leuk. Ik zou eigenlijk meer uit mijn camera willen halen, maar dan moet ik echt een cursus gaan doen.
En ik vind het heerlijk om spannende boeken te lezen; ben op dit moment helemaal verslaafd aan boeken van Greg Iles en de Milennium-trilogie van Stieg Larson.
Daarnaast ben ik een kattengek en zit ’s avonds dan ook graag met één van onze drie katten op de bank.

10. Zijn er nog meer dingen die wij als collega-scrapper van je moeten weten van je?
Nou, moeten niet.
Maar misschien vinden jullie het wel grappig om te weten dat ik een aantal jaren geleden wel 30 à 40 dwerghamsters in huis heb gehad. Ik heb namelijk dwerghamsters gefokt; zowel Russische dwerghamsters als Chinese en de Roborovski dwerghamsters.
Het was een heel avontuur en ik heb het geweldig gevonden om te zien dat pasgeboren hamstertjes in 3 weken tijd uitgroeien van kale, blinde diertjes tot knuffelige huisdiertjes.
Nu hebben we naast onze katten, nog 1 hamstertje in huis en dat scheelt mij heel wat schoonmaak werk!!

Daarnaast vind ik het ook erg leuk om RAK’s te maken voor vrienden of scrappers in de (inter)nationale scrapperswereld. Vaak zijn het extractions, maar niet altijd.
Dus als er nog iemand is die het leuk vind als ik een lootje voor haar maak, ik zou zeggen: stuur die foto(s) maar. Eventueel met een verzoek voor stijl/kleur. Dan doe ik mijn best om hier iets leuks van te maken.
sascha78

Aantal berichten : 261
Registratiedatum : 28-02-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Interview met Angel Jet alias Henriette

Bericht  Admin op za mei 15, 2010 3:06 pm

Erg leuk weer om te lezen!
Genant, haha, die meiden toch. Jij hoeft je natuurlijk nooit voor hun te schamen ofzo, haha.
Wel grappig dat je via een hamster-forum met digi-scrappen in aanraking bent gekomen.

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilly-10 op za mei 15, 2010 9:07 pm

Weer een heerlijk interview. Van hamsters naar digiscrappen ,je moet het maar kunnen. En nog z'n een bezige bij, hoe krijg je het toch allemaal voor elkaar.Maar fijn om je wat beter te leren kennen.
Lilly-10

Aantal berichten : 675
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 64

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  tinekereinders op zo mei 16, 2010 7:44 am

Wat een leuk interview Henriette. Heb je nog wel tijd om te werken? Maar misschien een domme vraag , wat zijn extractions? Embarassed

tinekereinders

Aantal berichten : 725
Leeftijd : 62

Profiel bekijken http://tinekereinders.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  BrigittevT op zo mei 16, 2010 8:43 am

Leuk interview ! En wat veel CT's, ik vind het altijd knap hoor, mensen die dat kunnen ..... Ik worstel al met twee Laughing

BrigittevT

Aantal berichten : 73

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jeannette op zo mei 16, 2010 2:00 pm

Dat zijn nogal wat ct's, maar de lootjes die ik van je zie zien er altijd super uit!
Wel grappig hoor, van hamsters naar scrappen. Leuk interview!!
Jeannette

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 49

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Angel Jet op ma mei 17, 2010 5:16 pm

tinekereinders schreef:Maar misschien een domme vraag , wat zijn extractions? Embarassed
Geen domme vraag, hoor!
Extractions is eigenlijk gewoon het knipwerk. Ik knip met Photoshop het onderwerp uit een foto en maak hier dan een scrap mee.

Bijvoorbeeld bij onderstaande foto heb ik Marisa uitgeknipt.

En vervolgens dit lootje met de extraction gemaakt.

Angel Jet

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 07-04-10
Leeftijd : 54

Profiel bekijken http://angeljet.blogspot.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne op ma mei 17, 2010 6:38 pm

Leuk interview Henriëtte en wat een grappige manier om met scrappen in aanraking te komen.
Jij bent ook al zo'n bezige bij!
Yvonne

Aantal berichten : 608
Leeftijd : 62

Profiel bekijken http://ieffie-scrap.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  spontanity op di mei 18, 2010 6:52 am

Gezellig interview weer!!
Leuk te lezen.

Aukjes site

My CT Work
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Bericht  pepeetje2104 op do mei 20, 2010 7:29 pm

Leuk om te lezen.... whhaa van hamsters naar scrappen.... hahaha hoe krijg je het voor elkaar.
En ze zijn zeker zo lief die kleine hamstertjes.... heb ooit eens kavia's gehad met kleintjes.... van die lieve roze dingetjes Very Happy Very Happy

en ehhh extractions zijn toch haar stukjes die je in en onder je haar doet ???? whhaaa hahaha hier roepen ze...ma dat zijn extensions ( of hoe je het ook schrijft) hahaha
neee hoor grapje... vind het knap werk altijd als iemand zo een foto uit kan knippen, flink tijdrovend werkje.
En wow wat een ct werk heb je..... hoe doe je dat toch. Very Happy Maar wel heel leuk.

enne ik heb je één keertje gezien... maar je meiden hebben geen gelijk hoor...niks genant, gewoon lekker gezellig Very Happy
pepeetje2104

Aantal berichten : 478
Leeftijd : 53

Profiel bekijken http://pepeetjesdigiscraps.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Angel Jet op di mei 25, 2010 11:22 am

pepeetje2104 schreef:enne ik heb je één keertje gezien... maar je meiden hebben geen gelijk hoor...niks genant, gewoon lekker gezellig Very Happy
Very Happy Wink Haha, dank je Peet!!
Angel Jet

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 07-04-10
Leeftijd : 54

Profiel bekijken http://angeljet.blogspot.com

Terug naar boven Go down

Bericht  PGCarla op wo jun 02, 2010 2:23 pm

Leuk interview!!! Leuk om zo te lezen hoe je aan het scrappen bent gekomen Wink
Ik ben weg van je werk! Schitterend!!
PGCarla