Interview met Irene

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Irene

Bericht  spontanity op zo feb 28, 2010 4:13 pm

Designer/forum eigenaar interview

Irene ( beter bekent als Scrappie Irene) is eigenaar van het DSNL forum. Ze is ook designer van digitale kits
en ik wil eigenlijk wel eens wat meer weten over haar. Daarom dit kleine interview.

1. Vertel in het kort wat over jezelf en je familie

Ik ben Irene, net 39 jaar. Al 20 jaar ben ik samen met Manfred. Ik werk fulltime op een administratiekantoor, wat ik heel leuk werk vind.

2. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen.

In 2003 ben ik begonnen met papierscrappen. Er waren toen nog helemaal geen scrapwinkels in Nederland en hobbywinkels hadden ook nog niets.
Ik ging op zoek naar een online winkel om papiertjes en embellishments te bestellen en stuitte toen op de site van Shabby Princess. Er stonden
daar wat freebie kits op de site en ik heb ze met m'n toen nog zeer trage inbelverbinding gedownload. Ze stonden op m'n computer, maar ik had eigenlijk
geen idee wat ik ermee moest. Pas later kreeg is Photoshop Elements bij een fototoestel en heb ik geprobeerd om een layout te maken. Maar ik
wist niet hoe je lagen kon slepen naar 1 bestand, dus het bleef bij die ene poging.
Pas in 2007 ging ik me er verder in verdiepen. Ik kocht toen een nieuwere versie van Photoshop Elements, omdat ik m'n foto's wilde gaan bewerken.
Eindelijk nam ik de tijd om te ontdekken hoe het nu allemaal moest. In juni 2007 maakte ik m'n eerste digitale layout!

3. Je bent dit forum begonnen, waarom en gaat er veel werk inzitten.

Ik merkte dat iedereen van DSD teleurgesteld was dat de groep uit elkaar zou vallen. In een opwelling heb ik toen in de pauze op m'n werk het forum
aangemaakt. Ik heb Sharon (zij riep het hards om een oplossing, haha) gemaild of zij proefkonijn wilde zijn en zich wilde registreren en een berichtje wilde plaatsen.
Dit ging goed, dus toen ben ik de vaste kern van DSD een berichtje gaan sturen en je ziet hoe leuk het hier is geworden!
Natuurlijk zit er best veel werk in. Elke dag probeer ik ieder nieuw bericht te lezen en eventueel een berichtje achter te laten. Ook probeer ik
bij zoveel mogelijk layouts een commentaartje achter te laten.
Gelukkig is er veel hulp. Aukje en Tineke zijn moderator, diverse challenges worden door leden bijgehouden. Hartstikke leuk, al die hulp! Bedankt meiden!
En omdat we het allemaal met elkaar doen, versterkt dat volgens mij alleen maar het groepsgevoel op de site.
Ondertussen heb ik er onwijs veel van geleerd.

4. Je maakt ook zelf scrapkits... wil je je daar meer in gaan verdiepen?

Ik ben kits gaan maken voor een site waarvoor ik in het CT zit. Samen met 2 andere meiden maken we iedere maand een nieuwe kit waar we dagelijks een
klein stukje van weggeven. Ik wilde er eigenlijk wel meer mee gaan doen, maar er gaat zoveel tijd inzitten. En die kan ik er niet genoeg voor vrijmaken.
Ook ben ik me er goed van bewust dat ik geen echt talent heb wat betreft het maken van m'n eigen dingen.
Maar ondertussen zit ik wel in Photoshop te experimenteren hoor, dus wie weet!

5. En waar haal je je inspiratie vandaan bij het ontwerpen van een kit.

Meestal spreken we van tevoren een beetje af wat het thema zal zijn. Om en om kiezen we de kleuren voor de volgende maand uit. We beginnen meestal
gewoon met maken wat we bij de kleuren en de maand vinden passen en zo rond halverwege de maand hebben we dan overleg over de titel.

6. Waar kunnen we je scrapkits terug vinden.

Ik verkoop mijn kits in de shop van Scrapdebris en nu ook op DSNL.
Ook heb ik nog 2 kits in de shop van Digital Divas Designs.

7. Zit je zelf in een Creatief Team? Zoja, van welke designers?

Ik zit in diverse Creative Teams.
Even kijken: HP Design, Berna Datema, Lorie Davison, Damayanti Studio, Veronica Spriggs, Pamela Gibson, Digital Divas Designs.

Dan zijn er nog een paar designers waar ik wel eens voor inspring: Bronwen van Esch, Digidesigns by byWilma, Urban Mermaid Designs.
En ik heb voor diverse designers als guest in het CT gezeten: Katrins Designs, Jen Hanson, Brenda Smith, Greedz Graphics, RachaelB, Silvia Tijerina.
Ook zijn er wat shops gestopt, waar ik in het team zat: DSD, Scrapladies (werkte hier voor LorieM, Verena Karolyi, AnjaJ, Netmaus, Sliva, UMD, Wilma, Fryske en nog wel een paar.)

En dan heb ik ook nog een paar designers waar ik heel graag bij in het CT zou willen: Natali (SBG) en Peppermint Creative. Helaas, bij PC mag je dan
verder in maximaal 2 CT's zitten.

8. Met wat voor soort kits maak je het liefst een layout.

Ik houd van afwisseling en vind het leuk om in verschillende stijlen te experimenteren.
Ik grijp vaak terug naar de kits van Lorie Davison en Berna Datema voor bijvoorbeeld m'n vakantie-album. Maar in dat album heb ik ook kits van andere
designers gebruikt.
Maar de stijl van jouw kits (zoals bijv. Winter Magic) vind ik ook heerlijk om mee te scrappen. Ook kits met veel natuurlijke elementen, zoals herfstblaadjes en takjes vind ik mooi.
En de stijl van de kit die ik laatst had gekocht, met al die felle kleuren vind ik ook heel leuk!

9. Wie is je favoriete designer en wat is je favoriete shop.

Mijn favoriete shops zijn Scrapbookgraphics en Peppermint Creative. Maar eigenlijk koop ik bijna nooit wat, omdat ik in zoveel CT's zit.
Zoals ik bij de vorige vraag al aangaf houd ik van scrappen in verschillende stijlen, dus om nou echt één favoriet aan te wijzen, vind ik heel moeilijk.
Ik denk dat dan Lorie Davison is.

10. Wat doe je graag buiten digital scrapbooking.

Mijn andere grote hobby is fotograferen. Zou daar best wat meer mee willen doen. Reportages ofzo.
Verder vind ik het leuk om er met Manfred op uit te gaan. Een dagje naar het bos of naar een kasteel (voor foto's uiteraard!) en dan ter afsluiting eten in een pannenkoekenhuis ofzo.
En natuurlijk ga ik graag op vakantie naar Italië. Heel leuk vind ik dat ik nu de taal aan het leren ben, maar wat is het moeilijk!
Maar een dag thuis blijven om een boek te lezen vind ik ook heerlijk. Ben nu de laatste van Dan Brown aan het lezen. En op zolder hebben
we een thuisbioscoop gemaakt, dus we kijken ook graag een filmpje, waarbij ik een voorkeur heb voor Harry Potter, LOTR en alle Pixar films.

11. Misschien wil je zelf nog wat toevoegen aan dit interview.

Ik vind het super leuk dat jullie allemaal zijn meeverhuisd naar DSNL en dat de nieuwe leden ons hebben gevonden!
En dan zal ik eens gaan nadenken wie ik de volgende keer ga interviewen.
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: