Interview met Lilly

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Lilly

Bericht  spontanity op zo feb 28, 2010 4:18 pm

Deze keer een interview met Lilly, zij was er op DSD nog niet zo lang bij en we weten eigenlijk erg weinig van haar.

1. Wil je in het kort wat over jezelf en je familie vertellen?

Wel, ik kom uit een gezin van 7, heb 5 broers en 1 zus. Mij hebben ze juist in het midden gedropt.
Mijn gezinnetje bestaat uit 4 personen. Mijn man Roland(61 jaar), ikzelf (56 jaar) ,Daniël(32) en Johan (31).
Wonen alletwee nog thuis. 5 ***** hotel. Je mag al raden wie dat runt?

2. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?

Ik ben daar stilletjes ingerold. Ik heb 3 jaar geleden 4 modules Paint Shop Pro gevolgd, dan gesurfd op het internet voor materiaal te sprokkelen,
zo ben ik dan forums tegengekomen van Digitaal scrappen. Me ingeschreven en telkens mee verhuisd , tot nu op dit forum.
Was blij dat het nederlandstalig was.Vind het heerlijk om te doen en ook om andere werkjes te bewonderen. En opeens was ik "verslaafd".

3. Wie is je favoriete designer of wat is je favoriete shop?

Ik heb niet echt een favorite designer. Maar wordt aangetrokken door de kleur van de Kits.
Wie naar mijn album kijkt, ziet dat ik nogal gek ben van zachte kleuren (zoals die van Pepeetje). Er mogen ook flashy accenten bij zijn.
Hou ook erg van getekend, zoals Dawn Inskip en de laatste van Berna Datema (ook al zijn haar kleuren feller.)
Ben ook te vinden voor Natali, omdat haar elementen verfijnd zijn. En van Mia-designs (vooral voor het strakke).
Je ziet, het is een combinatie van dingen,waarvoor ik val.

4. Met wat voor soort kits maak je het liefst een layout?

Ik heb soms moeite met inspiratie en daarom begin ik nogal eens met een template en een foto. En dan wordt de Kit gekozen in functie van de foto.

5. Hoe lang doe je gemiddeld over het maken van een layout?

Dat heb ik nog nooit bijgehouden. Moet zeggen, soms gaat het vanzelf en soms moet ik een paar keer opnieuw beginnen. Als ik 2 keer opnieuw moet beginnen,
stop ik ermee en begin 2 dagen later weer eens opnieuw.

6. Waar haal je je inspiratie vandaan?

Op het forum, op het internet, uit tijdschriften, reclame. Ik bekijk de dingen nu anders dan vroeger. Meer in de zin van: hmmm, dat is een mooie
indeling of waauwh dat accentje is speciaal en probeer dat te onthouden.

7. Zit je in een Creative Team? Zoja, van welke designer?

Ja, beetje fier, ik heb me bij Berna Datema kandidaat gesteld en mocht toen met haar laatste kit: merryxmoose, Lay-outs maken.
Ik vond het een hele uitdaging, vond het heel fijn om te doen en heb veel bijgeleerd. Is voor herhaling vatbaar, we zullen wel zien.

8. Je woont in België, wordt daar veel gedaan aan digital scrapbooking?

Ik heb al dikwijls Digitaal Scrappen.be ingetypt op Google, maar nog geen enkel forum tegengekomen.Wel scrappen met schaar en papier.
En ook forums om te werken met PSP en PS. Zo ben ik op dit moment ook ingeschreven bij seniorennet.be om Photoshop te leren (de lessen zijn gratis).

9. Wat doe je graag buiten digital scrapbooking?

Ja, nu je het zegt, er is ook nog een wereld buiten scrappen. Gelijk iedereen het huishouden doen. En in de vrije tijd :
-wandelen (rondom ons zijn er een paar natuurgebieden)
-fietsen(veel speciale fietspaden in Limburg)
-Een filmpje kijken samen met Roland
-zoutdeegfiguurkes maken samen met de buurvrouw
-een boek lezen(op vakantie)
-op vakantie gaan (naar Italië nietwaar Irene) we nemen ook altijd de fietsen mee.
-naar de bijbelstudie gaan en bijbelstudie geven.

10. Wil je verder nog wat vertellen?

Dat ik een content mens ben en dat ik gezond jaloers ben op alle oma's. Al mijn vriendinnen zijn al oma en ik , ik moet geduldig wachten ,
maar dat is dan ook een schone deugd , zeggen ze.
Groetjes aan iedereen op het forum.

Nou, erg leuk om over jou nu wat meer te weten. Aan jou de eer om voor over een week of 2 iemand te interviewen!
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: