Interview met byWilma

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met byWilma

Bericht  Madelief op ma sep 06, 2010 9:50 am

Het heeft even geduurd, door vakantie en dergelijke, maar hier is het interview dat ik Wilma afnam:

1. Wil je in het kort iets over jezelf en je familie vertellen?
Ik woon samen met m'n Ierse man in Zwitserland, in het franstalige gedeelte, vlakbij Geneve. We zijn hier beland omdat we allebei bij hetzelfde bedrijf werkten in Nederland en we overgeplaatst werden. We hebben geen kinderen, maar wel een kat. Tot vorige week waren dat er twee, maar eentje moesten we helaas laten inslapen. Ik heb een hele kleine familie in Nederland: een zus, haar man en haar dochter van 12 ... "niecey", die haar tante als geen ander om haar vinger weet te winden :-) Ze komt samen met haar vader - die leraar is - 4x per jaar op bezoek bij ons, heerlijk!

2. Hoe zou je jezelf omschrijven als je maar 1 woord mag gebruiken?
Genereus.

3. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?
In 2005 moest ik 2 weken plat op bed liggen. Omdat ik weinig anders kon doen, heb ik eigenlijk 2 weken lang m'n laptop op kussens op m'n buik en kwam iets over digiscrappen tegen. Ik ben - net als veel anderen - begonnen met freebie hunting, maar al snel begon ik dingen zelf te maken. Ik kwam er achter dat ik het maken van digiscrap elementen leuker vond dan het maken van LO's en in 2007 ben ik begonnen met het verkopen van m'n designs. Op dit moment ben ik wat minder actief op dat gebied (designen), omdat ik een "leerlingprogramma" opgezet heb voor aspirant-designers (bij Digiridoo Scraps) en daar heb ik het behoorlijk druk mee omdat onze leerlingen echt 1-op-1 aandacht krijgen :-) Ik ben ook bezig met het maken van (video) tutorials en ben net begonnen met het schrijven van "actions" speciaal voor Photoshop Elements.

4. Wie is je favoriete designer en wat is je favoriete shop?
Ik heb niet zozeer een favoriete designer (als ik iets nodig heb, maak ik het zelf) maar wel een favoriete shop: Digiridoo Scraps.

5. Met welk programma werk je het liefst/meest?
Photoshop CS3 (maar werk ook veel met Illustrator en Photoshop Elements 6 en .

6. Hoe lang doe je gemiddeld over het maken van een layout?
Ik maak maar heel weinig LO's :-(

7. Welke LO van jezelf vind je het mooist/ben je het meest tevreden over?
Als ik er al een maak ben ik eigenlijk nooit tevreden :-) ... Daarom gebruik ik veel templates en scraplift ik :-) Anderen hebben meer talent dan ik op dat gebied

8. Waar haal je je inspiratie vandaan?
Overal ... soms zijn het kleuren, soms is het een foto of andere afbeelding, soms een woord ...

9. Zit je in een creative team en zo ja van welke designer(s)?
Nee.

10. Zijn er nog meer dingen die je leuk vindt buiten digital scrapbooking?
Ik vind het hartstikke leuk om mensen thuis te hebben ... gezellig! Ik ben er ook voor gestopt met werken, zodat ik alle tijd heb voor onze gasten. Hartstikke veel werk altijd, maar oh zo leuk!

11. Zijn er nog meer dingen die wij als collega-scrapper van je moeten weten van je?
Als je iets specifieks wilt weten ..... roept u maar :-) Of klik op een van de links in m'n signature ...

Dank je wel Wilma, voor je uitgebreide antwoorden!
Madelief

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 30-04-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Interview met byWilma

Bericht  Jeannette op ma sep 06, 2010 10:15 am

Leuk Wilma om te lezen. En ja, digiridoo is ook favoriet bij mij.
Jeannette

Aantal berichten : 343
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 49

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  spontanity op ma sep 06, 2010 3:24 pm

Zo, weten we van jou ook weer wat meer.
Leuk!!

Aukjes site

My CT Work
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op ma sep 06, 2010 5:39 pm

Oh, leuk, een interview met Wilma!
Wilma en ik kennen elkaar al sinds het voorjaar van 2008, toen ik in het CT van de Duitse site Scrapladies kwam en zij daar al designer was. Ik was toen al weg van je kits, Wilma! Zodra ik terug kom van m'n mini vakantie ga ik met je nieuwste kit aan de slag!
Ik vroeg me al af hoe je in Zwitserland terecht gekomen was met een niet Zwitserse man. Maar wat rot zeg, dat je één van je katten moet missen. Een kat is gewoon een gezinslid. Wij hebben zelf geen katten, maar de kat van onze buren is echt ons vriendje geworden. We zijn nu één dag van huis en zitten al van, goh, hoe zou het met Zwartje zijn? Staat ie nou voor niets te miauwen voor de deur? Dus als het dan je eigen kat is...
Maar dat je zelf helemaal geen layouts meer maakt! Ook niet met je eigen kits?
Oh, en had ik je al gezegd dat je super bent?! Want iedere maand een kit beschikbaar stellen als BOM-challenge prijs is echt te gek!

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  tinekereinders op ma sep 06, 2010 6:46 pm

Leuk interview Wilma. Kennen we je weer een beetje beter. Je woont wel een eind weg. Was dat niet wennen?
tinekereinders

Aantal berichten : 725
Leeftijd : 63

Profiel bekijken http://tinekereinders.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne op ma sep 06, 2010 7:29 pm

Leuk interview. Zo leuk dat we elkaar op deze manier beter leren kennen.
Mooi gebied waar je woont. Ga in die omgeving graag op vakantie! Maar Ierland is ook mooi. Ga je nog wel eens naar Ierland?
Yvonne

Aantal berichten : 608
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 62

Profiel bekijken http://ieffie-scrap.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  byWilma op ma sep 06, 2010 8:23 pm

@ Irene ... nee joh ... heb ik dus ECHT geen tijd meer voor! Ik zit tot m'n nek in het apprentice programma. Dat heb ik omgezet in een volwaardig trainingsprogramma :-) en zo af en toe zit ik een paar uur met een leerling te Skypen of te mailen om haar iets duidelijk te maken. Hartstikke leuk, maar hartstikke druk. En het ziet er naar uit dat ik over een paar weken freelance weer aan de slag ga als personal assistant. Ook leuk, maar nog geen idee wat dat allemaal gaat inhouden.

@ Tineke ... valt wel mee, de afstand. Ik rij het in 8,5 uur (ik kom oorspronkelijk uit Dordrecht). En wennen in het begin ja hoewel het niet zo'n culture shock is als bijvoorbeeld naar Azie verhuizen. Maar het is hier fantastisch ... we willen ook helemaal niet meer weg hier Very Happy

@ Yvonne ... heel af en toe. Manlief is van Noord-Ierland - maar is WEL een Ier en geen Engelsman Very Happy en daar gaan we nog wel eens een weekend naar toe. We vliegen dan via Dublin en overnachten bij een nichtje van hem die in het centrum van Ierland woont. Echt er naar toe op vakantie gebeurt wat minder ... de familie komt altijd liever hier naar toe Very Happy de kans op zon is hier hoger dan daar haha.
byWilma

Aantal berichten : 23

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilly-10 op di sep 07, 2010 4:06 pm

Fijn interview. Heerlijk om te lezen, en wat ben je toch druk bezig. Maar lesgeven lijkt me ook wel leuk om te doen, druk , maar fijn (denk ik).
En jullie wonen daar echt wel in een mooie streek.
Lilly-10

Aantal berichten : 675
Leeftijd : 64

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  pepeetje2104 op di sep 07, 2010 7:18 pm

Leuk interview Wilma
Zo te lezen ben je echt een drukke Very Happy Very Happy
pepeetje2104

Aantal berichten : 478