Interview met Anja (aka Jiskefet)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Anja (aka Jiskefet)

Bericht  byWilma op ma okt 11, 2010 12:23 pm

Hieronder m'n interview met Anja - aka Jiskefet -, net als ik een kattenliefhebster Very Happy Leuk interview Anja! Bedankt dat je ons wat meer over jezelf wilt vertellen!

1. Wil je in het kort iets over jezelf en je familie vertellen?

Ik ben dus Anja, 54 jaar, ruim 22 jaar getrouwd met Theo, en 'moeder' van een kattengezin. Ik heb pas mijn kleine macho-katertje Spetter verloren, hij is praktisch voor mijn ogen tegen de bus aangelopen. De andere katten zijn flink van slag, vooral Catweazle mist zijn maatje. Maar er komt ook vanzelf wel weer een kat bij, er is altijd plaats in mijn hart voor elke kat, dus zolang er plaats in mijn huis is, is een kat welkom. Het liefste zou ik alle thuisloze katten die mijn pad kruisen in huis nemen. Maar ja, het huis en de beurs leggen me bepaalde beperkingen op.... Bovendien moet je ook voldoende tijd hebben om alle dieren te verzorgen en vertroetelen, en ik werk ook nog.
Afgezien van mijn man en katten ben ik alleen op de wereld, ik heb geen broers en zussen, geen kinderen, en mijn vader is in april overleden. Mijn moeder is al in 2005 overleden, dus nu heb ik echt geen naaste familie meer. Daar heb ik het nog steeds erg moeilijk mee.

2. Hoe zou je jezelf omschrijven als je maar 1 woord mag gebruiken?

Onstuitbaar

3. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?

Mijn vriendin Astrid was een scrapbook aan het maken voor vrienden van ons, man en vrouw, die binnen een jaar allebei 50 werden. Ik ben toen een beetje mee gaan helpen. Eerst droeg ik alleen foto's en ideetjes aan, die zij dan verwerkte, maar al snel begonnen mijn vingers te kriebelen om het zelf te doen. Daar kwam nog bij dat die bewuste vriendin trouwplannen had, en wie moest er anders voor HAAR een scrapbook maken? Ik moest het dus snel leren.
Dat is me gelukt, ik heb een scrapbook in elkaar gedraaid voor haar huwelijk, en tegen die tijd was ik verslaafd.

4. Wie is je favoriete designer en wat is je favoriete shop?

Ik heb niet echt één favoriete designer, maar een heel rijtje: Ambowife, mITSYBELLE, Manu Scraps, Wilma4Ever, AneczkaW, Lynn Griffin... o, er zijn zoveel goede designers.

5. Met welk programma werk je het liefst / meest?
Photoshop CS2. Ik ben nu ook een beetje met CS4 aan het knutselen, maar met CS2 kan ik lezen en schrijven.

6. Hoe lang doe je gemiddeld over het maken van een layout?

Dat is heel verschillend, soms valt alles onmiddellijk op zijn plaats en staat hij binnen 10 minuten, en soms ben ik er een hele dag aan bezig.

7. Welke LO van jezelf vind je het mooist/ben je het meest tevreden over?

Moeilijk....
Deze vind ik zelf erg mooi

maar deze hebben voor mij een diepe emotionele lading: mijn vader en mijn pas overreden kater Spetter

8. Waar haal je je inspiratie vandaan?

Mijn leven, mijn katten, mijn familie en vrienden. Sinds de dood van mijn vader heb ik me weer op heritage pages gestort, maar dan wel op mijn eigen manier. Ik probeer het beeld dat ik van mijn vader heb te vangen in de scrap-portretten die ik maak.

9. Zit je in een creative team en zo ja van welke designer(s)?

Ik zit niet in een creative team van een individuele designer, wel van 2 shops: Digital Scrapbooking Studio (The Studio) en Nuthouse Scraps.

10. Zijn er nog meer dingen die je leuk vindt buiten digital scrapbooking?

Fotografie, mijn katten, line dance, mijn vrijwilligerswerk voor de wijkkrant

11. Zijn er nog meer dingen die wij als collega-scrapper van je moeten weten van je?

Ik ben alle dagen heel druk, zelfs met een ritalinnetje......... bounce lol!

O ja, ik heb ook een website: www.jiskefet.tk en een kattenforum: www.catroom.nl
byWilma

Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 01-03-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Interview met Anja (aka Jiskefet)

Bericht  byWilma op ma okt 11, 2010 12:49 pm

Leuk om wat meer van je te weten! Ik ben zelf ook "kattenmoeder" (naast "liefste tante van de wereld"). Heb zelf nog niet zo lang geleden afscheid moeten nemen van 1 van onze katjes (na bijna 17 jaar) en weet hoe moeilijk dat kan zijn! Sterkte met het verwerken Anja! Gelukkig heb je je andere katjes nog!

Zo te zien heb je je handen flink vol :-) en ja ... digiscrapping kan behoorlijk verslavend zijn haha!
byWilma

Aantal berichten : 23

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op ma okt 11, 2010 1:57 pm

Erg leuk interview weer!

Wij zijn ook van de katten. Hebben er zelf geen, maar die van de buren is onze grootste vriend en wordt helemaal suf geknuffeld door ons. Het leukste vind ik altijd dat als hij in de tuin zit en ons dan door het raam heen ziet, hij keihard aangerend komt.
Wat naar zeg, dat jij helemaal geen naaste familie meer hebt en dat je dus geen verleden meer deelt. Lijkt me erg moeilijk.

Ben benieuwd wie jij weer gaat interviewen.

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  spontanity op ma okt 11, 2010 3:06 pm

Jeetje zeg.
Wat een leuk interview, echt.
Ook al zitten er trieste dingen in, je hebt het erg leuk neergezet.
Hopelijk heb je wel een hele hoop vrienden en vriendinnen.
Hoewel dat nooit echte eigen familie kan vervangen.
Fijn je beter te leren kennen op deze manier.

Aukjes site

My CT Work
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne op ma okt 11, 2010 5:42 pm

Leuk interview en voor mij heel herkenbaar omdat ik ook heel erg weinig familie heb. Geen kinderen, geen broers en zussen en mijn vader is 16 jaar geleden overleden. Gelukkig leeft mijn moeder nog, maar ze is ook al 80 geweest en kwakkelt zo nu en dan en ze heeft me al een paar keer flink laten schrikken. Het gaat nu goed heel goed met haar en ik hoop dat ik haar nog heel lang bij me kan houden. Gelukkig hebben we een rijk sociaal leven met leuk werk, fijne collega's en veel vrienden.
Yvonne

Aantal berichten : 608
Leeftijd : 62

Profiel bekijken http://ieffie-scrap.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  tinekereinders op di okt 12, 2010 6:33 am

Leuk interview Anja. Ben zelf ook wel gek met katten, heb er nu geen eentje meer, nadat binnen twee jaar drie katten zijn doodgegaan, eentje van ouderdom en twee onder de auto.
Geen fam. lijkt me een gemis, maar goede vrienden , kunnen ook een beetje het gemis van fam. goedmaken.
Heb je site bekeken. leuk met dieverhaaltjes en foto''s

tinekereinders

Aantal berichten : 725
Leeftijd : 63

Profiel bekijken http://tinekereinders.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilly-10 op di okt 12, 2010 7:02 am

Wat fijn , om je wat beter te leren kennen.Alhoewel we zelf geen kat hebben , mogen we haar toch "knuffelen", de kat van de buren.
Ik hoop dat je vrienden het gemis van familie een beetje kunnen goedmaken.En wat scrappen betreft , verslavend! Ik weet niet wat je bedoelt! Very Happy Very Happy Very Happy ( 'T zal gewoon ontkenning zijn) haha.Nog veel plezier met het scrappen.
Lilly-10

Aantal berichten : 675
Leeftijd : 64

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jeannette op do okt 14, 2010 2:14 pm

Leuk interview Anja. Ik wist al dat je helemaal dol bent op katten. Ik ook hoor, ben er mee opgegroeid. We hebben er nu twee, maar die ene plast heel vaak in huis en dat is toch wel uitermate vervelend. Gaat zo stinken en dus is hij niet zoveel binnen. Maar ja, ze horen erbij en ik kan er eigenlijk ook niet goed zonder.
Fijn ook dat je weer wat meer aan het scrappen bent. Ik zie op de diverse sites regelmatig een lootje van je voorbijkomen.
Jeannette

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 49

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  sharon op do okt 14, 2010 7:31 pm

Leuk om even wat meer over je te lezen. Wij hebben ook een kat, een hele lieve. Maar hij is erg moeilijk te fotograferen omdat hij helemaal zwart is en meestal op onze bruine bank ligt...dan zie je hem bijna niet!

sharon

Aantal berichten : 616
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op do okt 14, 2010 8:14 pm

Herkenbaar, die zwarte kat die moeilijk te fotograferen is. Daar hebben wij er hier ook één van rondlopen. Hij heet, heel origineel, Zwartje. De andere katten op de buurt zijn veel makkelijker te fotograferen.

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  pepeetje2104 op do okt 14, 2010 8:58 pm

Leuk interview Anja.
Het is heel jammer dat je geen familie meer hebt, lijkt me heel erg moeilijk, heel veel sterkte ermee.
Hier loopt ook nog een kat rond... we hebben altijd katten gehad maar nu nog maar ééntje.
Een schat van een beestje. Very Happy
en dat scrappen verslaafd is....tja hahaha ikke niet hoor Very Happy
pepeetje2104

Aantal berichten : 478
Leeftijd : 53

Profiel bekijken http://pepeetjesdigiscraps.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down