Interview met Aukje (Spontanity)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Aukje (Spontanity)

Bericht  spontanity op zo feb 28, 2010 4:23 pm

1. Wil je in het kort wat over jezelf en je familie vertellen?

Ik ben dus Aukje, 50 jaar inmiddels. In mei dit jaar ben ik alweer 11 jaar getrouwd met Hans, echt het beste wat mij overkomen is. Ik heb twee kinderen, Jeroen en Kim, Hans heeft er twee, Paul en Tanja. Wonen allemaal op zichzelf.
Je kunt je misschien wel voorstellen hoe druk het hier in huis is geweest met vier pubers. Het is heerlijk rustig hier nu en de kids komen regelmatig over de vloer.

2. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?

Phoe, moet ik even diep graven in mijn geheugen. Ik was altijd al bezig met foto’s versieren en zo, op mijn eigen manier. Al voordat ik wist dat het scrappen was. Of scrappen genoemd werd. Jaren geleden een klein kapitaaltje uitgegeven aan allerlei scrapboekspulletjes. Het is een heerlijke kast waar ik regelmatig nog eens in kijk of er iets bij zit om een kadootje of zo te versieren. Grijp nooit mis.
Papierscrappen doe ik niet echt meer sinds ik het digitale scrappen heb ontdekt. Dat is ergens in 2007 geweest. Kwam op de site van Miranda terecht en toen was ik verkocht.

3. Wie is je favoriete designer of wat is je favoriete shop?

Een favoriete shop heb ik niet. Favoriete designer, weet je, ik vind zoveel dingen leuk.
Dawn Inskip. Jopke, echt die kits vind ik prachtig. Irene Alexeeva maakt ook prachtige dingen.
Soms sta ik mijzelf toe wat te kopen, maar dat is niet vaak. Gewoon omdat er ook een heleboel mooie freebies te vinden zijn en ik momenteel niet veel lootjes maak. Komt er even niet van.

4. Met wat voor soort kits maak je het liefst een layout?

Afhankelijk van de foto en de dingen die me op dat moment aanspreken. Van tevoren moeilijk in te schatten voor me. Daarom is in een CT team zitten ook niets voor mij. Maar ik loop op de vragen vooruit zie ik.

5. Hoe lang doe je gemiddeld over het maken van een layout?

Soms schud ik er eentje waar ik tevreden over ben in een half uurtje uit mijn mouw. Zit soms ook wel eens de hele dag aan een lootje, met de nodige pauzes natuurlijk om hem vervolgens na uren ermee bezig geweest te zijn gewoon weg te doen.

6. Waar haal je je inspiratie vandaan?

Overal. Ik zei al dat ik zelf weinig scrap, geen idee waarom.
Soms heb ik een foto gemaakt en zie ik helemaal voor me hoe ik hem in een scrap wil verwerken. En als dat er dan niet uitkomt, ja, dan houdt het voor mij op dat moment op .
Ik zie zoveel mooie lootjes. Marleen en Jopke, zou willen dat ik zo kon scrappen. Petra en Irene, die lootjes heerlijk vol kunnen stoppen, maar blijft mooi. Brigitte en Corrie, ach, inspiratie genoeg.
Misschien foto’s te weinig.

7. Zit je in een Creative Team? Zo ja, van welke designer?

Ik zat in het CT van Berna Datema. Maar, en dat weet ze zelf natuurlijk ook, ben ermee gestopt. Had ze al wel verwacht.
Buiten dat ik momenteel niet de tijd, de rust of de foto’s heb om mee te scrappen wil ik zelf kunnen bepalen waarmee ik scrap en hoeveel lootjes ik maak.
Nu schudde Berna de kits niet uit haar mouw, en was ze zeker niet veeleisend, integendeel. Lag en ligt gewoon aan mij.

8. Wat doe je graag buiten digital scrapbooking?

Ja, genoeg dus. Ik lees erg graag. Doe ik ook veel. Heel burgerlijk kijk ik naar ATWT en de Bold. Meer tv kijk ik ook eigenlijk niet, of weinig.
Af en toe een film, maar met ondertiteling graag want ik ben slechthorend, maar dat weten de meesten van jullie wel.
Op stap met mijn fototoestel, nu met statief en remote control, dat is wel erg leuk om te doen.
Verder gaat er best een hoop tijd in onze vrienden en onze kinderen zitten, alleen maar leuk.

9. Wil je verder nog wat vertellen?

Over mij valt natuurlijk nog veel meer te vertellen.
Ben gelukkig, met mijzelf, Hans, de kids en het leven. Hoop dat dat nog lang zo mag blijven. Natuurlijk het liefst in goede gezondheid en die laat bij ons allebei soms nog wel eens een steekje vallen. Hans MS, niet stabiel, ik Bechterew, wel stabiel.
Maar we redden ons samen best!

Mochten jullie naar aanleiding van dit interview nog vragen willen stellen, of een aanvulling willen hebben, wat ik niet verwacht… dan hoor ik dat vanzelf wel.

Groetjes van Auk
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: