iemand ervaring met photoshop CS5

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

iemand ervaring met photoshop CS5

Bericht  sascha78 op do apr 28, 2011 7:25 pm

Ik heb nu photoshop CS5 op mijn pc staan. Maar nu wil ik heel simpel het werkveld wat verkleinen zodat ik een beter overzicht heb. Ik hoef niet al die loze ruimte om de scrappagina heen die ik helemaal niet nodig heb. Ik wil gewoon dat het werkveld niet groter is dan de grote van de scrappagina (niet met een heleboel grijs erom heen). Dan kan ik de elementjes e.d gewoon op de rest van het werkveld plaatsen, zonder dat het voor mijn scrappagina zit.
Iemand enig idee? Alvast bedankt.

sascha78

Aantal berichten : 261
Registratiedatum : 28-02-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: iemand ervaring met photoshop CS5

Bericht  sascha78 op do apr 28, 2011 7:31 pm

Klinkt wel heel vaag als ik zo lees. Ik bedoel dus dat ik het rechteronderhoekje van het werkveld beet kan pakken met de muis en kleiner kan maken door te verslepen. Hoop dat jullie het zo een beetje snappen.

sascha78

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op do apr 28, 2011 8:10 pm

Eerlijk gezegd snap ik niet wat je bedoelt. Zelf pak ik m'n layout in de bovenbalk op en sleep hem naar rechts.
Moet nog steeds uitvinden hoe je kan instellen dat als je wat nieuws naar binnensleept, dit niet meteen in het al eerder geopende bestand terecht komt, maar apart. Wat scrappen betreft vind ik CS5 een drama vergeleken met PSE en ik gebruik CS5 alleen voor fotobewerking en het uitknippen van elementen.

Bedoel je trouwens niet gewoon dat je het vergrootglas selecteert en dan op de layout rechtermuisknop: in venster.

Laatst aangepast door Admin op vr apr 29, 2011 5:06 am; in totaal 1 keer bewerkt

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs

Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  sascha78 op do apr 28, 2011 8:37 pm

het probleem is opgelost. Zo simpel was hert dus. In de linkerhoek (op het tablad) vasthouden en dan naar rechts slepen. Superbedankt!

sascha78

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilly-10 op do apr 28, 2011 9:01 pm

Ik werk met CS5 en het gaat prima. Ga eens naar " Bewerken" dan "Voorkeuren " en dan "Interface".
Dan het 2de gedeelte "deelvensters en documenten". Daar kan je vanalles regelen.
Ik heb het 2de en het 4de aangevinkt.Als ik iets dubbelklik in Bridge , komt het als een apart venster op mijn werkblad.
Dan sleep ik het gewoon naar mijn lay-out.
Hetzelfde gebeurt er wanneer ik iets open langs "Bestand" en dan "Openen".
Ik weet niet of het dat is wat je bedoelt , laat maar iets weten , als ik kan helpen , graag.

Lilly-10

Aantal berichten : 675
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 63

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  sascha78 op do apr 28, 2011 9:12 pm

Bedankt Lilly nu opent in ieder geval niet meer als een tab. Dat scheelt een hoop onnodig werk. Wanneer ik ergens niet uitkom weet ik nu in ieder geval waar ik terecht kan. Wel fijn dat er nog iemand is die er mee werkt.

sascha78

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op vr apr 29, 2011 5:08 am

Lilly, wat jij beschrijft zit bij mij niet in Bestand, maar in Edit.

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs

Admin
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilly-10 op vr apr 29, 2011 7:18 am

De "Voorkeuren " staan onder "Bewerken" ; maar iets "openen" staat onder "Bestand".Bij mij toch.(ik open altijd via Bridge)
Ik bedoelde , dat ik dan het zelfde resultaat kreeg(indien ik dubbelklik op een bestand in Bridge of ik langs "Bestand" en "Openen" ga .)
Indien ik eerst bij "Voorkeuren" het veranderd heb(zoals uitgelegd ) , komt het bestandje ,dat je wilt , apart op je scherm en niet in een eerder geopend bestand.
Ik hoop dat je me begrijpt , laat anders maar iets weten.
Moeilijk om zoiets uit te leggen hé.

Lilly-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op vr apr 29, 2011 10:07 am

Ik gebruik geen Bridge. Ik heb m'n foto's gewoon op een hardeschijf staan die ik alleen voor m'n foto's gebruik. Ik kies in CS5 openen of ik heb de map openstaan en sleep de foto naar CS5.
Maar ik werd er gek van dat alles in het bestand die nog aan de taakbalk vastzat erbij kwam. Dit was nooit zo in CS4. Ik heb nu m'n settings veranderd, maar nog niet geprobeerd of het nu wel is zoals in CS4. Zal ik van het weekend even doen.

Creative for:

Admin
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilly-10 op vr apr 29, 2011 10:51 am

Ik trek mijn foto's in RAW-bestanden. En deze bestanden zijn voor mij alleen zichtbaar in Bridge.

Lilly-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op vr apr 29, 2011 5:21 pm

Ik schiet ook alleen in RAW. Ik bekijk ze altijd via de Canon software, Digital Photo Professional. Hiermee kun je al hele mooie resultaten bereiken bij de omzetting naar JPEG. Eigenlijk gebruik ik CS5 alleen voor de lastige foto's, dus met belichtingsverschillen.
Als ik kies voor openen in CS5 dan krijg ik trouwens wel een voorbeeldje van m'n RAW foto's te zien.

Creative for:

Admin
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud Vandaag om 4:30 am

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven