Schaduwen in Photoshop Elements

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Schaduwen in Photoshop Elements

Bericht  Admin op zo mei 15, 2011 12:12 pm

In Photoshop Elements zitten 8 standaard schaduwen. Door te dubbelklikken op 1 van de schaduwen wordt de schaduw op je actieve laag toegepast.
Zelf gebruik ik meestal de 4e van de 2e rij en voor vlinders en lintjes de 2e van de 1e rij.

Afhankelijk van hoe licht of donker het achtergrondpapier is, bewerk ik deze schaduw.

In het balkje in het lagengedeelte zie je als je een schaduw hebt toegevoegd fx staan.
Als je daarop dubbelklikt verschijnt er een venster in je werkblad met daarop de instellingen van je schaduw.

Bij de belichtingshoek kun je de kant waar de schaduw zit wijzigen, zodat je bijvoorbeeld kunt letten op het zonlicht op je foto of elementen en dat de schaduw dan allemaal 1 kant op gaat.
Bij een donkere achtergrond laat ik de settings meestal zo als ze standaard zijn. Maar bij een lichte achtergrond wordt de schaduw bij een afdruk in een album veel te zwart.

4e keuze 2e rij:
Meestal breng ik de settings terug naar: Grootte 20, Afstand 10, Dekking 50
Hiermee wordt de schaduw wat zachter.

2e keuze 1e rij:
Meestal breng ik de settings terug naar: Grootte ongewijzigd, Afstand hoger of lager afhankelijk van element (vlinder, lintje, naar beneden hangende blaadjes), Dekking 50

Je ziet het, moeilijk is het niet. Maar het is vaak net wel de finishing touch van je layout. Ook zul je het verschil zien als je een album laat afdrukken. De standaard schaduwen komen vaak te zwart en hard over.

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Re: Schaduwen in Photoshop Elements

Bericht  pepeetje2104 op zo mei 15, 2011 2:51 pm

wij gebruiken zo te zien dezelfde soorten schaduw.
ik gooi dekking ook altijd rond de 50 en de groote maak ik ook kleiner.
ik gebruik ook wel eens de 3e van de eerste rij.
maar die moet ook verkleint worden anders is die ook te donker. ( die gebruik ik meestal bij rustige layouts)
pepeetje2104

Aantal berichten : 478
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 53

Profiel bekijken http://pepeetjesdigiscraps.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  spontanity op di jan 01, 2013 2:59 pm

Ik ben hier weer zo mee aan het stoeien.
Te lang niet gedaan denk ik.
Schaduw los, vrij zetten, schaduw op nieuwe laag, zodat je hem ook schuin kunt trekken.
Ik loop weer even helemaal vast.

Aukjes site

My CT Work
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 58

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud