Interview met Corrie (Jumlai)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Corrie (Jumlai)

Bericht  spontanity op zo feb 28, 2010 4:27 pm

Ik geef het stokje door aan Corrie, die weer heerlijk uitgebreid antwoord heeft gegeven op alle vragen Bedankt Corrie !!

1. Wil je in het kort iets over jezelf en je familie vertellen?

Mijn naam is Corrie, 59 jaar, getrouwd met Wim, een dochter Patricia getrouwd met Frans en twee kleindochters van 14 en 17 jaar. We hebben een hond, een dalmatiër Laika.
Ik kom uit een gezin met 6 kinderen, 5 meisjes en 1 jongen, ik ben de tweede uit de rij.
Mijn nicknaam “jumlai” is ontstaan toen ik een website over onze honden ging maken. We hadden er toen 2, Jumbo en Laika. Jumbo is te vroeg overleden aan acute leukemie, hij is maar 4,5 jaar geworden.

2. Hoe zou jij jezelf omschrijven als je maar 1 woord mag gebruiken?

Dat is moeilijk zeg! Een woord dat kan bijna niet, zal het aan mijn dochter vragen en dan komt dit antwoord nog wel een keer, of ik laat deze vraag voor altijd onbeantwoord.

3. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?

Ik wilde erg graag iets met de foto’s van de honden gaan doen en ben een website gaan maken, in 2004, daarbij had ik een fotobewerking programma nodig en dat werd PSP en ben op een forum lesjes gaan volgen in tags, frames en animaties. Wel leuk maar niet echt mijn ding. Daar werd op een gegeven moment ook een kit aangeboden om bij je foto te plaatsen en dit vond ik leuker.
Mijn vriendin scrapte “gewoon” met lintjes en strikjes en zij plaatste dit op een site en daar kan je ook digitale layouts plaatsen dat was in 2007, maar omdat het meer een gewone scrap site was en ik daar niet veel kon vinden ben ik op zoek gegaan naar andere sites.

4. Wie is je favoriete designer of wat is je favoriete shop?

Op dit moment is dit Jopke D. de shop Scrapinsider

5. Met welk programma werk je het liefst/meest?

Paint Shop Pro X2 ook heb ik X3.

6. Hoe lang doe je gemiddeld over het maken van een lay-out?

Ik kan er snel mee klaar zijn als ik in de “flo” zit, maar gemiddeld doe ik er toch wel minstens een half uur over hoor en soms langer, bent niet gauw tevreden. Ik probeer vaak dingen uit en dat kost tijd.

7. Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Meestal door te kijken naar van alles, tijdschriften, reclame posters, lay-outs van anderen, De inspiratie krijg ik ook door de kit van de designers waarvoor ik lay-outs maak.

8. Zit je in een Creative Team? Zo ja, van welke designer?

Ja, in het team van Scrapinsider, in het team van Digiscrap3,
Designers; Jopke D, Berna Datema, HP Designs, (Petra), MC Designs.

9. Zijn er nog meer dingen die je leuk vindt buiten digital scrapbooking?

Fotograferen, wandelen met de hond liefst aan het strand of in de bossen, websites bouwen en onderhouden, computerles geven, uit eten gaan. Tv kijken, af en toe en dan kijk ik bv House, NCI, spoorloos, vermist en LOST een geweldige serie. Onze kleinkinderen natuurlijk!

10.En zijn er nog meer dingen die wij als collega-scrapper zouden moeten weten van je ?

Moeten niet, mag wel, ik ben gelukkig met mijn, ons, leventje. Wim heeft een leuke baan, over de gezondheid hebben we niet te klagen. We hebben het vooruitzicht om weer heerlijk naar de camping in Frankrijk te gaan, ook de kinderen doen het prima in hun werk en op school dus wat willen we nog meer. Niet veel toch?
Willen jullie nog iets meer van me weten, vraag gerust.
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: