Interview met Yvonne

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Interview met Yvonne

Bericht  tinekereinders op vr maa 12, 2010 12:08 pm

Ik heb Yvonne gevraagd of ik haar mocht interviewen en dat wilde ze wel.
1. Wil je in het kort iets over jezelf en je familie vertellen?
Ik ben 55 jaar geleden geboren in Amsterdam, ik ben enig kind. Toen ik 10 jaar was zijn we met ons drieën verhuisd naar Lochem. Mijn moeder woont daar nog steeds, mijn vader is inmiddels overleden. Door werk en niet in de laatste plaats de liefde ben ik een paar keer verhuisd. Eerst van Lochem naar Zutphen, naar Doetinchem, Zelhem, Doesburg en uiteindelijk nu, al weer ruim 18 jaar, woon ik samen met Jaap in Lichtenvoorde. Jaap en ik zijn bijna 25 jaar samen en 15 jaar getrouwd. We hebben geen kinderen. Onze familie is erg klein, Jaap heeft een oudere zus maar ook zij heeft geen kinderen. Mijn schoonouders allebei bijna 86 wonen in Hoogkerk (vlak bij Groningen). Ik werk fulltime als administrateur bij een metaalverwerkend bedrijf in Doetinchem.

2. Hoe zou jij jezelf omschrijven als je maar 1 woord mag gebruiken?
Pfoe, wat een moeilijke vraag.... ik zou zeggen: veelzijdig

3. Hoe en wanneer ben je met digital scrapbooking in aanraking gekomen?
Een paar jaar geleden heb ik Paint shop pro aangeschaft. Ik gebruikte het hoofdzakelijk om de foto's die Jaap maakte te bewerken. Op internet zocht ik toen naar tutorials en ben ik begonnen met kleine plaatjes / kunstwerkjes te maken (600x450) en zette die op een digitaal fotolijstje. Op mijn zoektocht naar freebies kwam ik vorig jaar maart bij toeval op de site van DSD terecht en heb me aangemeld maar had nog nooit gescrapt. Van af dat moment ben ik helemaal verslaafd.

4. Wie is je favoriete designer en wat is je favoriete shop?
Een favoriete shop heb ik niet, tot voor kort kocht ik ook niet zo vaak iets, er zijn best heel veel mooie freebies te scoren. Ik heb wel een paar kits van Anita Design en van Jopke. Door Irene ben ik ook een beetje besmet geraakt, de lo's die ze maakt voor de AJC vind ik prachtig. Hierdoor ben ik aanraking gekomen met Sarah Barber en heb ik een kit van haar gekocht.

5. Met welk programma werk je het liefst / meest?
Ik heb eerst alleen Paint shop pro gebruikt maar vorig jaar heb ik Photoshop CS4 aangeschaft. Dat was best een hele omschakeling maar nu werk ik eigenlijk alleen nog maar met Photoshop. Heel af en toe doe ik nog wel eens iets in Paint sho pro omdat ik een speciaal effect wil dat ik niet kan bereiken (of vinden haha) in Photoshop.

6. Hoe lang doe je gemiddeld over het maken van een layout?
Dat verschilt heel erg. Soms heb ik iets in mijn hoofd en dan ben ik met een half uur klaar. Maar soms is het resultaat niet wat ik er van verwacht. Dan begin ik opnieuw en kan ik er wel een paar uur over doen om het uiteindelijk alsnog weg te gooien.

7. Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Door naar werk van anderen te kijken, ik doe regelmatig een rondje langs diverse blogs en galleries, mijn collega scrappers dus. Ik vind veel stijlen leuk en probeer steeds andere dingen uit.

8. Zit je in een creative team? Zo ja, van welke designer?
Ik zit in het CT van Pepeetje (HP Design). Petra maakt prachtige kits, ik vind het erg leuk om met haar spullen te werken. Ik zat ook in het CT van Designs by Sonja (mijn eerste CT), maar zij is gestopt met designen voor een shop. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe uitdaging! Heeft iemand nog tips?

9. Zijn er nog meer dingen die je leuk vindt buiten digital scrapbooking?
Oh ja, zo veel. Allereerst fotografie. Ik heb nu twee cursussen gedaan en de groep van de laatste cursus is zo enthousiast dat de fotografe die ons les gaf nu buiten het scholingsinstituut met ons privé verder gaat. Ik leer hier vreselijk veel van. Verder ben ik een boekenwurm. Voor mijn verjaardag heb ik een e-reader gekregen en ik neem hem overal mee naar toe om te lezen. Zelfs in de pauze op het werk. Verder zijn Jaap en ik allebei gek op wandelen (fototoestel mee uiteraard). Jaap rijdt motor en ik ga regelmatig mee achterop. We zijn lid van twee motorclubs en gaan regelmatig een dag of weekend met de club weg. Verder: schouwburg bezoeken en koken vind ik ook erg leuk. Ook ben ik pas begonnen met een cursus frans (hoofdzakelijk voor het werk, maar ik vind het wel leuk!)

10. Zijn er nog meer dingen die wij als collega-scrapper zouden moeten weten van je?
Heel veel is al gezegd maar ik doe ook nog wat vrijwilligerswerk. Jaap zingt in een koor en bij concerten treed ik op als ladyspeaker en praat ik de liederen aan elkaar. Collecteren heel af en toe als het zo uitkomt (nierstichting) en voor de Stichting Vrijwillige Zorgverlening bezoek ik wekelijks een eenzame vrouw. In de twee uurtjes dat ik bij haar ben help ik haar met haar computer, we kletsen wat of spelen een spelletje. Zij is altijd zo blij als ik kom, echt heel dankbaar werk.

Yvonne

tinekereinders

Aantal berichten : 725
Registratiedatum : 28-02-10
Leeftijd : 63

Profiel bekijken http://tinekereinders.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Re: Interview met Yvonne

Bericht  Admin op vr maa 12, 2010 3:09 pm

Erg leuk interview weer! flower

Ook jij klinkt als een bezig bijtje! Maar volgens mij heb jij het wel naar je zin zo.
Ik ben jaloers op al je fotocursussen. Ik wou dat ik er tijd voor had.

Als je in meer CT's wilt, op DST heb je dit forum: http://www.digishoptalk.com/boards/forumdisplay.php?f=15
Staat vol met CT calls en One Kit Calls.

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  spontanity op vr maa 12, 2010 10:13 pm

Jij bent de eerste die de vraag....
"Hoe zou jij jezelf omschrijven als je maar 1 woord mag gebruiken?" beantwoordt!!!
Knap hoor, en heerlijk te lezen dit.
Hoop nog veel van je te lezen\zien!

flower Auk

Aukjes site

My CT Work
spontanity
Admin

Aantal berichten : 713
Leeftijd : 57

Profiel bekijken http://www.spontanity.nl

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilly-10 op vr maa 12, 2010 11:25 pm

Je bent ook al zo een bezig bijtje. Altijd heerlijk om te lezen . Heb er weer ontzettend van genoten.Fijn om je weer wat beter te leren kennen Yvonne.
Lilly-10

Aantal berichten : 675
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 64

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jeannette op za maa 13, 2010 9:09 am

Leuk om te lezen Yvonne. Je bent lekker actief! Leuk om je zo wat beter te leren kennen.
Ik ben eigenlijk nog wel nieuwsgierig naar iets. Je zegt dat je overgestapt bent naar CS4.
Ik wil wel graag weten waarom je dat hebt gedaan en of CS4 nu echt zoveel beter of makkelijker is dan PSP.
Ik heb zelf nl. PSP en twijfel af en toe. Dan lees je weer dat met CS4 meer mogelijk is, dat je er meer mee kunt.
Ik heb wel eens PS elements geprobeerd maar vond dit erg lastig, ik ben zo gewend aan PSP.
Misschien kun jij me wat wijzer maken?
Groetjes Jeannette
Jeannette

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 49

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  sharon op za maa 13, 2010 11:49 am

Wat leuk om jou ook wat beter te leren kennen zo. Je bent inderdaad veelzijdig zeg!
Bij The studio zoeken ook altijd veel designers CT leden voor hun personal CT. Dus als je niets leuks kunt vinden kan ik altijd even voor je lobbieën daar.

sharon

Aantal berichten : 616
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Admin op zo maa 21, 2010 9:39 pm

Jeannette schreef:Leuk om te lezen Yvonne. Je bent lekker actief! Leuk om je zo wat beter te leren kennen.
Ik ben eigenlijk nog wel nieuwsgierig naar iets. Je zegt dat je overgestapt bent naar CS4.
Ik wil wel graag weten waarom je dat hebt gedaan en of CS4 nu echt zoveel beter of makkelijker is dan PSP.
Ik heb zelf nl. PSP en twijfel af en toe. Dan lees je weer dat met CS4 meer mogelijk is, dat je er meer mee kunt.
Ik heb wel eens PS elements geprobeerd maar vond dit erg lastig, ik ben zo gewend aan PSP.
Misschien kun jij me wat wijzer maken?
Groetjes Jeannette

Ik heb zelf PSE7 en CS4. Voor scrappen vind ik PSE veel lekkerder werken. Voor fotobewerking grijp ik naar CS4.
Een paar jaar terug heb ik ook PSP (versie X) gehad, ik vond het een vreselijk programma vergeleken met PSE. Ik heb het na een paar maanden proberen verwijderd van mijn computer.
Maar ik denk dat het net is wat je gewend bent. Wat je als eerste hebt geleerd, dat dat gewoon het makkelijkste voor je werkt.

Creative for:
Berna Datema, Cali Designs, Christine Honsinger/Fiddlette, Clementine Design, Crowabout StudioB, Damayanti, Digiridoo Scraps, Fiddle-Dee-Dee, Lorie Davison, Paula Kesselring, PinkLotty Designs, Raspberry Road Designs, Rucola Designs, SherrieJD, Veronica Spriggs
Admin
Admin

Aantal berichten : 1398
Registratiedatum : 27-02-10
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://digiscrapnederland.forummotion.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven